Anmeldelse: ‘Shine” Ana Christina Cash

Ana Christina Cash, Shine, albumanmeldelse, Rock and Blues Muse

Shine

af Mike O ‘ Cull

Ana Cristina Cash gør sanger-sangskriver magi på sin seneste indsats i fuld længde Shine, som blev udgivet af Avondale Records den 24.April 2020. Hendes sange blander en base af rockabilly og gritty blues med sjæl og country overtoner, der resulterer i en unik, identificerbar lyd. Hun er en klar og selvsikker vokalist med en følelsesladet tone, der passer godt sammen med de skarpt skrevne tekster, hun formidler her. Cash skrev eller co-skrev 12 af 14 sange på Shine og viser et talent for skarp, clich-fri fortællinger om mennesker og de verdener, de lever i. Produceret af John Carter Cash, hendes mand og søn af country legends Johnny Cash og June Carter, Sættet puster nyt liv i historiefortællingskunsten ved at skabe lyriske sange.

Ana Cristina Cash er en tosproget kunstner af cubansk ekstraktion, der voksede op i Miami, Florida. Hun begyndte at synge professionelt på bare seks år og dominerede hurtigt talentkonkurrencerne i tv-serien Sabado Gigante. Hun blev underskrevet til Sony Music ‘ s Latin division kl 15 og udgav et selvtituleret spansk debutalbum. Hun fortsatte også med at være den første spansktalende amerikaner, der udførte Star Spangled Banner ved en præsidentindsættelse for præsident Bush i 2005. Hun giftede sig med producer John Carter Cash i 2016 og har siden skrevet og sporet den musik, hun føler, at hun blev født til at synge.

Cash åbner skinne med den opladede roots rock af “Renegade Rose”, en Bonnie-and-Clyde historie om banditter på flugt. De er en” brunøjet bandit og flaskeblondine”, der banker af banker, gør deres flugt, og stop ved intet for at få det, de vil have. Cash blander en hård kvindelig karakter med amerikansk fredløs mytologi og en drivende rock beat og leverer blues/rock storhed med denne konto af elskere at få penge på den hårde måde.

“Tough Love kvinde” er en lækker smule land/sjæl/blues billetpris, der viser, hvor fagligt Ana og John er i stand til at stable klassiske påvirkninger. Vær opmærksom, og du vil høre old country, Memphis blues og stak/Volt horn alle arbejder og spiller sammen. Disse to viser en encyklopædisk viden om amerikansk musik her og i hele albummet og har skabt en lytteoplevelse, der går så dybt, som du gerne vil tage den.

en af de bedste og mest originale sange på Shine er den vildt Opmærksomme “Hey Hipster.”Cash spytter nådesløst hipstersegmentet i Tusindårskulturen med ringe hensyn til nogens sikre plads. Hun pokes sjov på den skæggede fyr i tynde jeans, kampstøvler og en svinekødshue, der “står på hjørnet og dømmer alt” med dette strålende spor, der begynder som pseudo-Jas, før man rammer et Hårdt Blandet kor. “Gå indsamle din vinyl og starte et band, en, som kun din slags vil forstå” hun synger, absolut håne de fattige blokes og deres faste gear cykler. Det er den slags socialt edgy, satirisk sang, der ikke ofte opstår længere, men Cash håndterer det perfekt.

“helt nyt par sko” er en co-skrive af Ana og hendes afdøde, store svigerfar Johnny Cash. Den indeholder tidligere ukendte Johnny Cash-tekster, som Ana omarbejder til en ny Orleans-stil ballade. Omarbejdningen af det, der utvivlsomt var meningen at være en countrysang i denne form for kontekst, udvider rigdommen i Johnnys almindelige sangskrivnings geni og viser, at Ana er en sangstylist i verdensklasse. Andre album højdepunkter omfatter ” Broken Roses,” “Busted,” og ” fredløs Blues.”

Shine er en perle fra ende til ende og viser Ana at være en værdig tilføjelse til en af amerikansk musiks kongelige familier. Hun bringer en ny smag til Kontantnavnet og gør det med originalitet, stil og nåde. Hendes vokal er i topklasse, og hendes sangskrivningsevner er ubestridelige. Hvis dette album ikke sprænger, er der noget alvorligt galt med den musikalske verden. Ana Cristina Cash er så god som god får.

Ana Christina Cash Online

Hjemmeside

Skriv et svar