Citrus Series anmeldelse

2012 manga of Citrus er en af de mest elskede af sin genre, og det var spændende at modtage en anime tilpasning denne vinter 2018 sæson. Siden min skuffelse over at se Netsuse Trap, Citrus så mere lovende ud, men den alarmerende forudsætning for en romantik mellem to stesøstre var ikke sikker på, hvad jeg var i for.

Synopsis

Yusu Ahiara flytter til en ny by på grund af sin mors gifte igen. Ny skole, nyt sted, en ny start. En skole med alle piger og ingen drenge lød godt. På Yusus første skoledag, hun får sig allerede i problemer, fordi hendes moderigtige kjolefølelse ikke mødes med skolens konservative kode og konstant støder hoveder med skolerådets præsident Mei. Til Yusu ‘ s overraskelse er Mei hendes nye stedsøster. Da de to lærer mere om hinanden, Yusu begynder at falde for sin nye stedsøster, når hun aldrig selv har været forelsket.

Plot

det var ikke noget nyt for mig fra tidligere andre yuri-serier, jeg har set. Der var to piger, der blev forelsket og meget drama. Citrus, selvom, viste sig ikke at være alle sæbeopera. Dette er ikke at sige, at der ikke var nogen, og Yusu og Meis barndomsvenner var virkelig irriterende. Himeko Meis barndomsven var en prissy ting. Alt i ærefrygt for ‘Læg mærke til mig Senpai’ foran Mei. Mod slutningen af serien var Himeko acceptabel.
lad mig ikke komme i gang med Yusus barndomsven, Matsuri. Inden for få minutter efter hendes introduktion, Jeg kunne ikke lide hende. Matsuri ‘ s plan om at have Yusu for sin egen viste sig barnlig og forgæves. Jeg sad der og tænkte for mig selv, ‘hvorfor er endda en karakter som Matsuri i dette?’Hun har været en eyesore. Hendes japanske stemme i undergravningen var Gud forfærdelig. Matsuri lød som en brudt Pladespiller.

jeg kunne se indgriben fra barndomsvenner kommer fra miles væk, og det blev kedeligt efter et stykke tid. Men den værste forhindring, der kom, var lige i slutningen: tvillingerne Nina og Sara. De var meningsløse at have og forstyrret forholdet mellem Yusu og Mei. Jeg indrømmer, at tvillingerne gav Mei og Yusu det skub, de havde brug for… desværre i sidste ende. Sara forelsker sig i Mei ved første øjekast…Mei dating hende kort. Det var latterligt. Ud af alle de forhindringer, der forsøgte at bryde fra hinanden Mei og Yusu voksende forhold, tvillingerne tage hjem prisen for det værste forsøg. Som helhed var Himeko, Matsuri, Nina og Sara tegn, som jeg til sidst ikke gav en flyvende abe om.
seriens hovedfokus var Yusu og Meis voksende forhold, der fortsatte på trods af alle forhindringer. Især fra Meis side. Du lærer hurtigt, at serien ikke kun handlede om to piger, der blev forelsket. Der var meget konflikt. Mei var et psykologisk rod indeni; hun følte en længsel efter at føle sig nødvendig og elsket. Pigen havde tillidsproblemer, dermed hendes kolde, hårde vej mod andre. Det var alt sammen på grund af Meis strenge opdragelse og drivende mål at efterfølge sin far, da han opgav sin formandsposition og smuttede ud for at se verden. Mei mistede synet af sig selv og følte sig ensom. Hun var nødt til at lykkes, hvor hendes far ikke gjorde.
Yusu bragte varme til Mei. Men Mei gjorde det aldrig let for Yusu og var meget beskyttende over for sig selv.. Yusu var en sød, kærlig pige, men hendes ubeslutsomhed ville være min eneste nikpik om hendes karakter. Jeg troede, hun var meget sympatisk, og det samme gælder hendes ven Harumi. Hænderne ned Harumi var faktisk min favorit karakter på grund af hendes udadvendte, sjov personlighed. Det var sjovt til tider og var svært at ikke elske hendes karakter.
Citrus startede godt, men så blev tingene sure for mig mod slutningen. Blandt alle sæbeoperaen, stadig Citrus holdt mig engageret, på trods af en vis modvilje mod visse tegn. Mei og Yusu ‘ s forhold var interessant at se, hvordan det ville spille ud. Det er nemt at føle en relatabel forbindelse til Mei og Yusu, når det kommer til kærlighed. Det er svært at udtrykke sine følelser. På punkter jeg glemmer … de formodes at være stedsøstre. Jeg foregav at glemme, ikke ønsker at indrømme, at jeg blev suget ind i serien.

Kunst og musik

jeg er blevet fan af Studio Passiones animationsstil. Alt fra karakterdesign til baggrunde var visuelt lyse og smukt tonede. Alt så blankt ud hele tiden. Jeg blev forelsket i åbningstemaet for Citrus, så snart jeg hørte den kvindelige vokal. Jeg vidste, at det var bandet nano RIPE, der også gjorde åbningen for Hanasuka Iroha. Leader-vokalen havde en sjov to-stil, når hun synger, og det var meget interessant.

temaer og Trivia

viser kærlighed i Japan: i Japan er det ikke almindeligt at vise kærlighed offentligt. At holde hænder er ikke noget problem. Men som det går for ting som kysse, du vil blive set som værende for åben. Japanske mennesker har en følelse af privatliv og tror på, at visse følelser holdes private.
Fall for: Citrus hovedtema var, at du ikke kan hjælpe, hvem du falder for. Yusu er en karakter, som mange vil føle sig forbundet med. Det betyder ikke noget, om det er en pige eller dreng, du falder for, kærlighed er kærlighed.

Citrus i starten havde mig tilsluttet, men så blev jeg træt og ventede på, at Mei og Yusu bare skulle mødes. Ugh, ventetiden på det var for meget. I det mindste var Citrus bedre end Netsuco Trap, fordi den serie ikke var en stor repræsentation for yuri-genren. Citrus på den anden side var mere tam. Der var scener mellem Mei og Yusu, hvor Mei med magt ville kysse Yusu som i scenen under den første episode, hvor Mei bundet til at konfiskere Yusu-telefoner. Det ser ud som overfald.
scener som dette fasede mig ikke ved at tænke var en dårlig repræsentation. Hvis du har set Netsuco Trap, var denne repræsentation værre. Yusu ‘ s ægte følelser for Mei og kompleksiteten af, hvordan Mei er lavet til et helt mere interessant ur. Det var sødt, at hun så hendes indflydelse på Mei udfolde sig. Serien viste en ægte forbindelse, når det kom til kærlighed.

en ting, jeg skal fremhæve, er den halvt tilfredsstillende afslutning. Navnet passer til forestillingen, som det var, til sidst, bittersød siden det, jeg havde ventet på at ske, følte mig halvt færdig. Hvorfor kunne det ikke have været Mei, der løb efter Yusu? Ikke omvendt. Det ville have været langt mere dramatisk, ikke denne slutning af, ‘Åh okay… gæt vi kan Dato nu.- Yusu ‘ s ubeslutsomhed hjalp ikke noget af dette. I sidste ende, jeg er nødt til at huske, at de var stedsøstre…..* hoste *

det var trods alt bittersød

Plus:

• Animation smuk at se på
  • japanske stemmer er perfekte til de fleste tegn accepterer Matsuri
  • god vækst på Mei og Yusu ‘ s forhold
  • anstændig repræsentation for yuri-genren

Minus:

• halv tilfredsstillende afslutning
  • kærlighed rivaliserende tegn mangler personlighed og var irriterende
  • Meis kolde måde bliver gammel på punkter
  • for meget sæbeopera drama
  • tvungne kysse scener kan slukke folk

Yuri fans vil kunne lide Citrus. Hvis der havde været mindre sæbeopera, ville det ikke have mættet min nydelsesfaktor. Jeg kan godt lide, at Citrus indeholdt en dyb kompleksitet i hovedpersonens parforhold og dækkede relaterede problemer, som seerne på tillid og kærlighed generelt. Det er stadig absolut værd at se på, i betragtning af hvor sjældent det er for en yuri-tilpasning at komme til.

Citrus

Vinter 2018 / Anime Info / Simulcast

Skriv et svar