Chesterfield Gorge Trail (Chesterfield Gorge Natural Area, NH))

Chesterfield Gorge, Chesterfield Gorge Naturområde, Mai 2018

Chesterfield Gorge Naturområde i sørvest New Hampshire—ikke forveksles med en Annen Chesterfield Gorge I Massachusetts-har en kort, 0,7 kilometer lang tursti som følger Wilde Brook som den tumbles over en rekke kaskader. Mens parken er bare 13 dekar, Chesterfield Gorge Trail gjør for en hyggelig rask stopp langs veien Mellom Keene, New Hampshire og Brattleboro, Vermont.

Informasjon Om Chesterfield Gorge

Kart Over Chesterfield Gorge Natio

Kart Over Chesterfield Gorge Trail

turen

Chesterfield Gorge Naturområde ligger på nordsiden Av New Hampshire Route 9, aka Franklin Pierce Highway, mellom Keene og Vermont grensen. Den lille parkeringsplassen, som ligger parallelt med veien, er preget av en tre skilt lesing “Chesterfield Gorge State Wayside.”Fra parkeringsplassen, pop inn i besøkssenteret for informasjon og et kart, følg deretter skiltet for” Gorge Trail.”

den brede stien begynner umiddelbart en beskjeden nedstigning mot nordøst, og når raskt et veikryss på mindre enn 100 meter. Bjørn igjen som stien switchbacks mot vest og går inn i en liten dal omkranset med hemlocks. Wilde Brook kommer til syne til høyre, og den enkle stien krysser en liten sideelv før du nærmer deg starten av løkkeseksjonen av turen. Bjørn høyre først, krysser en trebro Over Wilde Brook, deretter bære venstre, klemmer nordbredden.

Wilde Brook

herfra begynner bekken å skjære seg inn i en grunne kløft som danner behagelige og fotogene kaskader. Utsikten er delvis skjult da stien forblir høyt over kløften, men stien faller raskt på omtrent 1/3-milsmerket for å krysse en bro ved foten av canyon.

Wilde Brook under den første broen

utsikten er mye bedre når du stiger opp på sørsiden, og når et fint, men inngjerdet synspunkt på 4/10 kilometer. Her klemmer bekken gjennom en smal kanal med hakkede vegger på begge sider.

Fossen I Chesterfield Gorge

Chesterfield Gorge ble dannet under Den Siste Istiden, da smeltende is dannet en strøm som skar gjennom det eksisterende fjellet og nådde den vulkanske granodioritten, hvor den skar en kanal gjennom minste motstands vei. Bergene i dag er dekket av grønn lav, og gir farge til den grå steinen.

Kaskader på toppen av kløften

fortsetter rundt løkken, stien forlater kløften bak og vever tilbake til den første broen. Hold deg til høyre, følg oppoverbakke sti som fører tilbake til parkeringsplassen. Den totale avstanden kommer ut til rundt 7/10 mil, en tur som bør ta mellom 30-45 minutter.