Citrus Series Review

2012 manga Av Citrus er en av de mest elskede av sin sjanger, og det var spennende å motta en anime-tilpasning denne Vinteren 2018 sesongen. Siden min skuffelse i Å se Netsuzou Trap, Citrus så mer lovende, men alarmerende forutsetningen for en romanse mellom to trinn-søstre var ikke sikker på hva jeg var i for.

Synopsis

yuzu Ahiara flytter til en ny by på grunn av morens gjengifte. Ny skole, ny skole, ny start. En all-girls skole og ingen gutter hørtes bra ut. På Yuzu første skoledag, hun allerede får seg i trøbbel fordi hennes fasjonable kjole forstand ikke møte med skolens konservative kode og stadig rumper hoder med skolestyret president Mei. Til Yuzu overraskelse, Mei er hennes nye stesøster. Som De to lære mer om hverandre, Yuzu begynner å falle for sin nye stesøster, når hun aldri har vært forelsket seg selv.

Plot

Det var ikke noe nytt for meg fra tidligere andre yuri-serier jeg har sett. Det var to jenter forelsket og mye drama. Citrus viste seg imidlertid ikke å være all såpeopera. Dette er ikke å si at Det ikke var noen Og Yuzu og Mei barndomsvenner, var veldig irriterende. Himeko Mei barndomsvenn var en prissy ting. Alt i ærefrykt for ‘Legg Merke Til Meg Senpai’ foran Mei. Mot slutten av serien Var Himeko tålelig.
ikke få meg i gang på Yuzus barndomsvenn, Matsuri. Innen minutter etter introduksjonen likte jeg henne ikke. Matsuri planlegger Å ha Yuzu for sin egen viste seg barnslig og ubrukelig. Jeg satt der og tenkte for meg selv, ‘ hvorfor er enda et tegn Som Matsuri i dette? Hun var en skamplett. Hennes Japanske stemme i undergravingen var gud forferdelig. Matsuri hørtes ut som en ødelagt platespiller.

jeg kunne se inngrep av barndomsvenner som kommer fra miles away, og det ble kjedelig etter en stund. Men det verste hinderet som kom var rett på slutten: tvillingene Nina Og Sara. De var meningsløse å ha og forstyrret forholdet Mellom Yuzu og Mei. Jeg innrømmer tvillingene ga Mei Og Yuzu push de trengte … akk til slutt. Sara forelsker Seg I Mei ved første blikk … Mei dating henne kort. Det var latterlig. Ut av alle hindrene som prøvde å bryte Fra Hverandre Mei Og Yuzu voksende forhold, tvillingene ta hjem premien for det verste forsøket. Som helhet Var Himeko, Matsuri, Nina og Sara tegn for hvem til slutt jeg ikke ga en flygende ape om.
hovedfokuset i serien var Yuzu Og Mei voksende forhold som holdt på til tross for alle hindrene. Spesielt På Mei sin del. Du lærer raskt at serien ikke bare handlet om to jenter som ble forelsket. Det var mye konflikt. Mei var et psykologisk rot inni; hun følte en lengsel etter å føle seg nødvendig og elsket. Jenta hadde tillit problemer, derav hennes kalde, harde måte mot andre. Det var alt på Grunn Av Mei strenge oppdragelse og kjøring mål å lykkes sin far da han forlot sin leder posisjon og toddled av for å se verden. Mei mistet synet av seg selv og følte seg ensom. Hun måtte lykkes der hennes far ikke gjorde det.
Yuzu brakte varme Til Mei. Men Mei gjorde det aldri enkelt For Yuzu og var veldig beskyttende overfor seg selv.. Yuzu var en søt, kjærlig jente, men hennes ubesluttsomhet ville være min eneste nikpik om hennes karakter. Jeg trodde hun var veldig likable og samme gjelder for hennes venn Harumi. Hendene ned Harumi var faktisk min favoritt karakter på grunn av hennes utgående, morsom personlighet. Det var morsomt til tider og var vanskelig å ikke elske hennes karakter.
Citrus startet bra, men så ble det surt for meg mot slutten. Blant alle såpeoperaen holdt Citrus Meg fortsatt engasjert, til tross for noen misliker visse tegn. Mei og Yuzu forhold var interessant å se hvordan det ville spille ut. Det er lett å føle en relatable tilkobling for Mei og Yuzu når det gjelder kjærlighet. Det er vanskelig å uttrykke sine følelser. På punkter jeg glemmer … de skal være stesøstre. Jeg lot til å glemme, ikke ønsker å innrømme at jeg ble sugd inn i serien.

Kunst og Musikk

Jeg har blitt en fan Av Studio Passiones animasjonsstil. Alt fra tegnet design til bakgrunner var visuelt lyse og vakkert tonet. Alt så skinnende ut hele tiden. Jeg ble forelsket i åpningstemaet Til Citrus så snart jeg hørte den kvinnelige vokalen. Jeg visste at det var bandet nano RIPE som også gjorde åpningen For Hanasuka iroha. Lederen vokal hadde en morsom twank stil når hun synger, og det var veldig interessant.

Temaer Og Trivia

viser hengivenhet i Japan: I Japan er Det ikke vanlig å vise kjærlighet i offentligheten. Å holde hender er ikke noe problem. Men som det går for ting som kyssing, vil du bli sett på som å være for åpen. Japanske folk har en følelse av privatliv og tror på visse følelser blir holdt privat.
Fall For: Citrus hovedtema var at du ikke kan hjelpe hvem du faller for. Yuzu er et tegn som mange vil føle seg knyttet til. Det spiller ingen rolle om det er en jente eller gutt du faller for, kjærlighet er kjærlighet.

Citrus i starten hadde meg hekta, men da ble jeg sliten og ventet På At Mei og Yuzu bare skulle komme sammen. Ugh, ventetiden for det var for mye. Minst Citrus var bedre Enn Netsuzou Trap fordi den serien ikke var en god representasjon for yuri-sjangeren. Citrus på den annen side var mer tam. Det var scener mellom Mei Og Yuzu hvor Mei ville tvinge yuzu som i scenen under den første episoden der Mei bundet til å konfiskere Yuzu-telefoner. Det ser ut som et angrep.
Scener som dette faset meg ikke ved å tenke var en dårlig representasjon. Hvis Du har sett Netsuzou Trap, var den representasjonen verre. Yuzu er ekte følelser For Mei og kompleksiteten av Hvordan Mei er laget for en helt mer interessant klokke. Det var søtt Yuzu ser på hennes påvirkning På Mei utfolde seg. Serien viste en ekte forbindelse når det kom til kjærlighet.

En ting jeg må markere er halv tilfredsstillende slutt. Navnet passer showet som det var, til slutt, bittersøt siden det jeg hadde ventet på å skje følte halv assed gjort. Hvorfor kunne Det ikke ha vært Mei kjører Etter Yuzu? Ikke omvendt. Det ville ha vært mye mer dramatisk, ikke denne avslutningen av, ‘ Oh ok… antar vi kan date nå.’Ubesluttsomheten Til Yuzu hjalp ikke noe av dette. På slutten av dagen må jeg huske at de var stedsøstre…..* hoste *

Det Var Bittersøt Tross Alt

Pluss:

• Animasjon vakker å se på
  • Japanske stemmer er perfekt for de fleste tegn godta Matsuri
  • God vekst På Mei og Yuzu forhold
  • Anstendig representasjon for yuri sjangeren

Minus:

• Halv tilfredsstillende slutt
  • Elsker rivaliserende tegn mangler personlighet og var irriterende
  • Mei er kald måte blir gammel på poeng
  • For mye såpeopera drama
  • Tvangs kyssing scener kan slå av folk

Yuri fans vil like Sitrus. Hvis det hadde vært mindre såpeopera, ville det ikke ha mettet min nytelsesfaktor. Jeg liker At Citrus inneholdt en dyp kompleksitet i hovedpersonens parforhold og dekket relatable problemer som seere på tillit og kjærlighet generelt. Det er fortsatt definitivt verdt klokken, vurderer hvor sjelden det er for en yuri-tilpasning å komme.

Sitrus

Vinter 2018 / Anime Info / Simulcast

Legg igjen en kommentar