Hvor Å Vandre Nær Coeur d’ Alene

Scott Marchant jobbet i samarbeid Med Visit Idaho for å lage Dette Reisetipset.

med den nest største innsjøen I Nord—Idaho-Den 25 kilometer Lange Innsjøen Coeur d ‘Alene-på dørstokken, Tilbyr Byen Coeur d’ Alene mye å gjøre, inkludert båtliv, kajakkpadling, svømming, fiske og mange andre vannaktiviteter. Men Coeur d ‘ Alene er også et fantastisk hoppepunkt for å utforske de nærliggende skogkledde fjellene.

her er fire stier som vil gi deg et mangfoldig perspektiv på dette vakre området. Coeur d ‘ Alene sitter i en høyde på 2200 fot, så mange av stiene er åpne i midten av April og er snøfri til oktober. De fire turer kjøre gamut fra en enkel innsjø rusler til moderat anstrengende turer gjennom tett skog og langs brusende bekker.

Wildflower blomstrer begynner i April og fortsetter gjennom forsommeren. Se etter høstfarger i September. Turene er beskrevet fra nærmest i nærhet Til Coeur d ‘ Alene til lengst. Et ekstra notat: Terrengsykler er forbudt på alle løypene som er beskrevet.

Tubbs Hill Loop

tubbs hill skogkledde sti
den vakkert skogkledde Tubbs Hill. Foto kreditt: Scott Marchant.

den skogkledde 2530-fots Tubbs Hill ligger nær sentrum Av Coeur d ‘ Alene og tilbyr vakre fotturer uten mye av en kjøretur. Faktisk, hvis du bor i hjertet av byen, kan du gå til en av de to viktigste trailheads. Omtrent tre fjerdedeler Av Tubbs Hill strekker Seg Inn I Lake Coeur d ‘ Alene og en mengde stier krysser 120 hektar stort område.

Muligens er Den beste turen å seile Tubbs Hill i retning med urviseren langs en 2,3 milsløyfe som gir eksepsjonell utsikt over Lake Coeur d ‘ Alene. Det er mange forlokkende knauser nær innsjøen omkrets gir muligheter for bading, soling eller en innsjø piknik. Wildflowers som trillium, glacier liljer og arrowleaf balsamroot pryder stien i slutten av April og Mai.

Loop avstand er 2,3 miles med 250 fot gevinst.

lake coeur d 'alene
En av de mange utspring langs Lake Coeur d’ Alene. Foto kreditt: Scott Marchant.

KOMME seg dit: Det er to viktigste trailheads For Tubbs Hill, og det anbefales å starte turen Fra Eastside Park trailhead i stedet For overbelastet McEuen trailhead. Nær Coeur d ‘Alene sentrum På Sherman Avenue, sving sørover på 11th Avenue mot Lake Coeur d’ Alene og kjøre 0,7 mil. Ta til høyre På East Mountain Avenue og på 0,3 mile, gjør en skarp venstre Inn På South 10th Street og en umiddelbar rett Inn I Eastside parkeringsplass. Start turen fra nordsiden av parken nær informasjonstavle og toalett.

Mineral Ridge Loop

fjellsti
Sti-side benk langs Mineral Ridge Trail. Foto kreditt: Scott Marchant.

denne bratte turen klatrer langs Den skogkledde sørsiden Av Mineral Ridge til Bluebird utsiktspunkt over Wolf Lodge Bay. Eksepsjonell utsikt strekker Seg over Lake Coeur d ‘ Alene og til de rullende fjellene i nord. Den tette skogen gir rikelig med skygge, og det er sporadisk trail benker for å fordøye skjønnheten. Det er ikke vann, så sørg for å ta med rikelig.

fra trailhead klatrer ruten til et veikryss på 0.2 kilometer. Dette vil være din retur sti på vei tilbake. Fortsett fra krysset gjennom fire switchbacks over neste halv mil til et signert veikryss på 0,8 mil. En kort sporsti fører til en forlatt gruve. Fortsett på hovedsporet og gjør en endelig gevinst på 200 fot til toppen Av Mineral Ridge og et veikryss på 1,2 miles. Ta til høyre og vri til venstre ved neste kryss. Stien får 150 fot på mindre enn en kvart kilometer til Det signerte Bluebird utsiktspunktet. Utsikten er eksepsjonell. Fortsett herfra Opp Lost Man Trail som stiger nesten 300 fot i 0,4 mil til en jeep vei.

for å gå tilbake til trailhead og fullføre løkken, gå tilbake til krysset på 1,2 miles. Fortsett å vandre vestover langs åsen, passerer Caribou Hytte – et utmerket reisemål for en piknik. I løpet av den neste halv mil, stien vandrer langs ryggen toppen og på 3,4 miles (fra trailhead) når en benk og Silver Tip synspunkt. Utsikten er eksepsjonell ser Over Beauty Bay. Herfra, stige gjennom 12 switchbacks over neste halv mil og kommer til signert krysset nær trailhead.

Ut-og-tilbake avstand er 4,1 miles med 1,050 fot gevinst.

stor naturskjønn utsikt fra fjellstien
Vidtrekkende utsikt Fra Bluebird view point. Foto kreditt: Scott Marchant.

KOMME dit: fra I-90 nær Coeur d ‘ Alene (Avkjørsel 11), kjør øst ca 11 miles For Å Avslutte 22 FOR OSS 97. Ta til høyre og kjøre 2,1 miles til signert Mineral Ridge Trailhead til venstre.

Indian Cliffs Trail

høye trær
Vakre gamle vekst Vestlige Røde sedertre. Foto kreditt: Scott Marchant.

Heyburn State Park—den eldste state park I Pacific Northwest-nær Plummer ligger langs sørspissen Av Lake Coeur d ‘ Alene og har mange flotte turstier. Uten tvil, den beste turen er den naturskjønne Indian Cliffs Loop som fører gjennom gamle vekst sedertre lunder og åpne enger strødd Med Ponderosa furu. Midtpunktet av loopen viser feiende utsikt over Lake Chatcolet til munningen Av St. Joe River.

Se etter arrowleaf balsamroot I Mai og mange andre urter i slutten av våren og forsommeren. Turen kan forlenges en annen mil ved å legge TIL CCC Nature Trail, en indre sløyfe som saunters langs stein lysbilder med hvit lav og lys grønn mose. Det anbefales å vandre Indian Cliffs Trail med klokken for den beste utsikten.

Ut-og-tilbake avstand er 2,9 miles med 550 fot gevinst.

naturskjønn utsikt over fjellvann
Naturskjønn utsikt Over Innsjøen Chatcolet. Foto kreditt: Scott Marchant.

KOMME dit: Fra Coeur d ‘ Alene, kjøre sørover PÅ US 95 for 31 miles Til Plummer og ta til venstre På State Route 5. Følg SR 5 for 6.2 miles og ta til venstre inn i Hovedinngangen Til Heyburn State Park. Gjør en umiddelbar venstre sving på besøkssenteret På Chatcolet Road og kjør 1,1 miles Til Indian Cliffs trailhead til venstre.

Pulaski Tunnel Trail

skogkledd sti
den vakre floraen langs West Fork Av Placer Creek. Foto kreditt: Scott Marchant.

Denne nydelige stien Opp West Fork Of Placer Creek har alt: en brusende bekk foret med thimbleberry, bregner og sommer wildflowers, tett og naturskjønn skog og masse historie med et besøk Til Nicholson Mine (Pulaski Tunnel). Ed Pulaski var en ranger under de ødeleggende brannene i 1910. I August samme år ble han og 45 brannmenn nesten oppslukt i den massive brannen da den brant nær Wallace. Pulaski reddet sitt mannskap ved å vandre Ned West Fork Av Placer Creek drenering hvor hans mannskap funnet tilflukt i Nicholson Mine.

det er mange informative fortolkende skilt langs stien, så planlegg ekstra tid for å fullføre turen. Broer spenner over alle bekken fords og de første 700 meter av stien er tilgjengelig for rullestolbrukere. Selv om avstanden til stien Fra Coeur d ‘ Alene er 50 miles, er det meste av stasjonen langs den naturskjønne I-90 korridoren,og du vil ikke gå glipp av sjansen til å vandre denne stien. Som en ekstra bonus er Den historiske byen Wallace et sjarmerende samfunn å utforske etter din tur. Det meste av høydeøkningen (nesten 500 fot) skjer langs den andre milen av ruten.

Ut-og-tilbake avstand er 4,0 miles med en total høyde gevinst på 800 fot.

fjellfall
Stopp for å nyte en naturskjønn foss. Foto kreditt: Scott Marchant.

KOMME DIT: fra I-90 nær Coeur d ‘ Alene (Utgang 11), kjør øst ca 50 miles For Å Avslutte 61 For Wallace. Ta til høyre På North Frontage Road og gjøre en umiddelbar venstre På Front Street. Fortsett bare 0,1 mile, passerer Wallace Inn, og ta til høyre på 2nd Street. Fortsett mindre enn en halv mil og ta til høyre På Bank Street. Følg Bank Street (det blir Til King Street) for 1,0 mil til den signerte trailhead til venstre.

Scott Marchant er En boise-basert guidebokforfatter og landskapsfotograf. Han har for tiden fem fotturer guidebøker på trykk, inkludert hans siste utgivelse-Best Easy Hikes Greater Boise. Scott produserer også en årlig Idaho kalender, Idaho puslespill og andre produkter. Besøk hikingidaho.com for mer informasjon.