Agile Cigar Reviews

Agile Cigar Reviews zijn sigarenbeoordelingen waarbij we een lichtgewicht, korter formaat gebruiken. Deze zullen nooit de plaats innemen van onze uitgebreide beoordelingen. Ze worden alleen gebruikt op mengsels die we eerder hebben beoordeeld. Dit kan een mix zijn die we opnieuw scoren of voor het eerst een score geven. Het kan een blend zijn waar we naar kijken in een andere grootte. Vandaag kijken we naar de CAO Amazon Anaconda. Dit is een sigarenlijn die we eerder hebben beoordeeld in oktober 2017.

CAO Amazon Anaconda

CAO Amazon Anaconda

Wrapper: Braziliaanse Bahiano Habano Ligero
Binder: Nicaraguan
Filler: Braziliaanse Braganca, Braziliaanse Fuma Em Corda, Colombiaanse, Dominicaanse
Land van Herkomst: Honduras
Fabriek: Honduran Amerikaanse Tabaco S. A.
Toro: 6 x 52

De CAO Amazon Anaconda is de derde aflevering van de CAO ‘ s Amazon Trilogie Serie. Dit is een serie limited edition sigaren sigaren die worden gemarkeerd door de opname van zeldzame Braziliaanse tabak in de blend. De oorsprong van de CAO Amazon Trilogy-serie gaat terug tot 2014 met de release van de CAO Amazon Basin Cigar. Het CAO Amazonebekken bleek een groot succes, maar was beperkt vanwege de schaarste aan Braziliaanse tabak. In 2016 zou CAO Amazon Basin opnieuw worden uitgebracht en het volgende jaar werden er twee limited-edition releases geïntroduceerd; CAO Fuma en Corda en CAO Amazon Acaconda. Een vierde aflevering aangeduid als een “prequel” genaamd CAO Orellana werd net vrijgegeven afgelopen herfst. Vandaag nemen we een kijkje bij de CAO Amazon Anaconda. Dit is een sigaar die ongeveer 2 1/2 jaar veroudert in de Cigar Coop humidor.

de eerste drie sigaren van de CAO Amazon trilogie zijn uniek omdat elke blend voortbouwt op de zeldzame tabak die in de vorige blend werd gebruikt. Het oorspronkelijke CAO Amazonebekken gebruikte een zeldzame tabak genaamd Braganca. Met de tweede aflevering, De Fuma Em Corda, het maakt niet alleen gebruik van de de Braganca tabak, maar gebruikt een tabak genaamd Fuma Em Corda. De naam Fuma Em Corda is Portugees voor”tabak aan een touw”. Dit komt omdat de Fuma Em Corda een onorthodoxe techniek gebruikt om Braziliaanse Arapiraca tabak in touwen te vergisten.

CAO Amazon Trilogy

CAO Amazon Trilogy (met de klok mee van onderaf: CAO Amazon Basin, CAO Fuma Em Corda Robusto, CAO Amazon Anaconda)

voor de CAO Amazon Anaconda gebruikt hij zowel de Braganca als de Fuma en Corda tabak als onderdeel van het vulmiddel. Deze blend voegt ook een derde zeldzame Braziliaanse tabak met lage opbrengst toe, bekend als Bahiano Habano. Zoals de naam al aangeeft, komt de Bahiano Habano uit de Bahia regio van Brazilië. Wat anders is in vergelijking met de andere afleveringen van de Amazone trilogie is dat de Amazone Anaconda de Bahiano tabak gebruikt voor de wrapper – waardoor het de enige aflevering van de Amazone trilogie is met een Braziliaanse wrapper. De Bahiano Habano wrapper wordt gecombineerd met een Nicaraguaanse bindmiddel, samen met de Braganca, Fuma Em Corda, Nicaraguaanse en Colombiaanse vulstoffen om de anaconda blend te maken. De sigaar wordt geleverd in één maat-Een 6 x 52 Toro.

net als alle sigaren in de Amazon-serie gebruikt de CAO Amazon Anaconda een sigarensteel die om de sigaar is gedraaid in plaats van een sigarenband.

de CAO Amazone Anaconda opende zich met tonen van stoffige aarde, ceder, pittige citrus, natuurlijke tabak en bruine suiker. Al vroeg op de natuurlijke tabak en bruine suiker verplaatst naar de voorgrond en ontwikkelde een fusie tussen hen. Naarmate de sigaar vorderde namen de aardnoten toe in intensiteit. Bij het tweede derde was er ook een toename van cedernoten met een afname van de zoetheid van bruine suiker. Toen de bruine suiker verdween, werden de natuurlijke tabaksnoten bitterder. Op de achtergrond kwam ook wat zwarte peper naar voren. De combinatie van een meer bittere natuurlijke tabak en aarde domineerde de tweede helft met de ceder, pittige citrus en zwarte peper niet in staat om een evenwichtig profiel te maken.

één noot op de stengel als band. In het verleden op elke Amazon Trilogy sigaar die ik heb gerookt, was de steel moeilijk te verwijderen. Voor deze serie van beoordelingen was ik in staat om de steel gemakkelijk te verwijderen. Er is geen voordeel aan roken door de stengel omdat het meer bitterheid gaf.In termen van kracht en lichaam leverde de CAO Anaconda een rookmedium tot vol in kracht en lichaam. Zowel de kracht als het lichaam balanceerden elkaar mooi-waarbij geen van beide attributen de ander overmeesterde.

Algemene beoordeling

de CAO Amazon Anaconda was de meest teleurstellende in de Amazon Trilogy-serie toen ik hem voor het eerst rookte in 2017, en hoewel ik hoge verwachtingen had dat deze sigaar met de tijd zou zijn verbeterd, was dit niet het geval. De sigaar begon veelbelovend met een unieke bruine suiker noot, maar ontwikkelde zich tot een sigaar die meer aan de onevenwichtige kant was. Hoewel deze zijn nu moeilijk te vinden, Ik zou aanraden eerst proberen een voordat u besluit om te kopen.

Samenvatting

Toets Smaken: Stoffige Aarde, Natuurlijke Tabak, Ceder, de Bruine Suiker, de Pittige Citrus, Zwarte Peper
Branden: Goed