Pressroom Verenigde Staten

Introductie van de Nieuwe 2019 Chevrolet Silverado

Print Print | Verzenden e-Mail | Download Word-Document Woord | Delen Voeg Deze|
  • de Meeste functionele bed van een full-size truck, met inbegrip van toonaangevende laadruimte
  • tot 450 kilo lichter van gemengde materialen te gebruiken, voor betere prestaties
  • Zes van de motor/transmissie keuzes, met inbegrip van een all-nieuwe Duramax 3.0 L inline-zes diesel
  • acht modellen, elk met verschillende persoonlijkheden voor verschillende vrachtwagenklanten

DETROIT-Chevrolet introduceerde vandaag de volgende generatie Silverado, precies 100 jaar nadat het merk in januari 1918 zijn eerste trucks aan klanten leverde. De gloednieuwe Silverado zet de koers naar de volgende eeuw van Chevy Trucks met het meest functionele bed van elke full-size truck, weegt tot 450 pond minder voor betere prestaties en biedt een breed scala aan afwerking en motor/transmissie combinaties om elke klant te helpen hun ideale truck te vinden.”Met de gloednieuwe Silverado hebben we de beste truck op de weg genomen en deze nog beter gemaakt”, aldus Mark Reuss, General Motors executive vice president of Global Product Development, Purchasing and Supply Chain. “Hij heeft een langere wielbasis, meer passagiers-en vrachtvolume, en toch is de nieuwe truck dankzij onze strategie voor gemengde materialen en onze expertise op het gebied van massavermindering 450 pond lichter dan het huidige model.”

groter, meer functioneel en meer capabel bed

” Vrachtwagenklanten hechten waarde aan mogelijkheden en functionaliteit boven alles,” zei Tim Herrick, executive chief engineer van full-Size Trucks. “Elke truck-inclusief de luxe High Country-is een werktruck met een taak. Als zodanig, we zijn op zoek naar de beste tool voor de baan bij de hand te creëren, een die het werk productiever en aangenamer maakt, ongeacht wat ze noemen ‘werk.”‘

het bed is de bepalende eigenschap van elke pick-up, en bedconstructie is al lang een sterkte van Chevy Trucks. Om die kracht te verbeteren, beschikt het 2019 Silverado 1500-bed over:

• Best-in-class vrachtvolume: de 2019 Silverado biedt het meeste vrachtvolume in elke bedlengte, met de short — box met 63 kubieke voet volume-tot 20 procent meer dan de short-box van een concurrent. Het grootste deel van dat volume werd gecreëerd door de maximale breedte van de bedvloer bijna zeven centimeter te verbreden. Chevrolet-accessoires bieden opslagbakken die over de wielputten passen, en bieden bijna zeven kubieke voet afsluitbare laadruimte voor short-box-modellen, terwijl het gemakkelijk een 4 x 8 vel multiplex plat op de laadvloer kan plaatsen.
  • stalen vloer met een hogere sterkte: zoals voorheen heeft de Silverado een rolgevormde stalen vloer met een hoge sterkte. Voor 2019 wordt een hoogwaardig staal gebruikt, met een opbrengststerkte verhoogd van 340 tot 500 megapascal druk voor optimale sterkte en massa.
  • meer en sterkere tie-downs: Silverado heeft nu 12 vaste tie-downs, en hun kracht is verdubbeld tot 500 pond kracht voordat buigen. Silverado heeft ook negen beweegbare trekpunten voor nog meer vrachtflexibiliteit.
  • meer functies: Silverado zal beschikbaar zijn met een klasse-exclusieve power up / down achterklep die kan worden bediend vanaf de sleutelhanger, de binnenknop of met de hand. Andere wijzigingen zijn de beschikbare taakverlichting, een 120-volt stopcontact en grotere uitsparingen in de klasse-exclusieve CornerStep bumpers om beter geschikt voor stalen toed laarzen.

met een toonaangevend vrachtvolume en exclusieve kenmerken biedt de nieuwe Silverado het meest functionele bed van elke vrachtwagen op ware grootte, en handiger vervoeren voor vracht van vrijwel elke grootte of vorm.

groter, lichter en wendbaarder

de 2019 Silverado is groter dan voorheen, inclusief een wielbasis die tot 3,9 inch (100 mm) langer is en een totale lengte van 41 mm (1,6 inch) langer, waardoor zowel meer laadvolume als meer binnenruimte voor alle cabinelengtes mogelijk is. Opmerkelijk, het is ook lichter, met een gewicht van 450 pond (204 kg) minder dan de huidige truck bij het vergelijken van crew cab V-8 modellen.

de gewichtsbesparing is het gevolg van het uitgebreide gebruik van gemengde materialen en geavanceerde productieprocessen in de truck van de volgende generatie. Hierdoor kon Chevrolet het juiste materiaal voor de toepassing gebruiken en elk onderdeel optimaliseren voor massa, duurzaamheid, veiligheid en functionaliteit om aan de behoeften van onze klanten te voldoen.

het lichaam is bijvoorbeeld 40 kg lichter dan voorheen vanwege het gebruik van gemengde materialen. Alle exterieur draaipanelen (deuren, kap en achterklep) zijn gemaakt van aluminium terwijl vaste panelen (spatborden, dak en bed) zijn gemaakt van staal. De onderliggende veiligheidskooi gebruikt zeven verschillende staalsoorten, elk op maat gemaakt voor de specifieke toepassing.

het volledig gevormde stalen frame is ook 40 kg lichter dan zijn voorganger, terwijl het 10 procent meer torsiestijfheid biedt. Tachtig procent van het frame is gemaakt van hoogwaardig staal variërend van 2 tot 5 millimeter dikte, en elke millimeter is geoptimaliseerd voor prestaties met behulp van een verscheidenheid van processen, waaronder hydroforming, roll forming, conventionele stampen en op maat gewalste blanking. Hierdoor variëren framedelen, meters, kwaliteiten, processen en materialen strategisch om sterkte, duurzaamheid en stijfheid te maximaliseren zonder onnodige massa toe te voegen.

gemengde materialen spelen ook een rol in de geheel nieuwe suspensie. De voorste onafhankelijke korte / lange arm ophanging is voorzien van nieuwe gesmeed-aluminium bovenste controle armen die lichter zijn en zorgen voor een betere wieluitlijning dan de gestempelde component die ze vervangen. De live-as achtervering is ook opnieuw ontworpen, met inbegrip van nieuwe composiet tweede-trap veren op LT-modellen die ongeveer 12 pond (5 kg) per zijde besparen over de stalen veren die zij vervangen.

de Silverado 2019 zal beschikbaar zijn met zes motor / transmissie combinaties, waardoor klanten meer combinaties van prestaties, efficiëntie en waarde krijgen die het best passen bij hun prioriteiten. Dit omvat nieuwe 5.3 L en 6.2L V-8 ‘ s met industrie-eerste dynamisch brandstofbeheer dat actief schakelt elk aantal cilinders, in een verscheidenheid van combinaties, afhankelijk van de onmiddellijke behoeften om het brandstofverbruik te optimaliseren. Het resultaat van deze industrie-eerste technologie is direct vermogen wanneer nodig, en indrukwekkende efficiëntie.

de Silverado zal ook beschikbaar zijn met een geheel nieuwe Duramax 3.0 L inline-six turbodiesel. Chevrolet biedt dieselmotoren in meer segmenten en modellen dan enig ander merk, waaronder Equinox, Cruze, Colorado, Express, Silverado 1500, Silverado HD en de komende Silverado medium-duty modellen.

zowel de 3,0 l diesel-en 6,2 L-motoren zijn gecombineerd met een nieuwe Hydra-Matic 10-speed automatische transmissie en start/stop-technologie om het brandstofverbruik te verbeteren voor optimale prestaties en efficiëntie.

geen “one size fits most” trucks

“Vrachtwagenklanten vertelden ons dat ze de perfecte truck voor hen willen en niet een” one size fits most “truck, gecompromitteerd voor de massa,” zei Mike Simcoe, vice president, Global Design, General Motors. “Dat inzicht vormde onze ontwerpstrategie met acht verschillende modellen, elk met een unieke persoonlijkheid om verschillende klanten te passen, van de betaalbare Werktruck tot het luxe High Country.”

Alle modellen introduceren een modern, krachtig ontwerp met een sterke dosis Chevy Truck DNA. Zo herinnert de naam” CHEVROLET ” op de achterklep aan iconische Chevy-trucks uit de jaren 1950 en ’60, terwijl de geïntegreerde dubbele uitlaten en tot 33-inch banden moderne klantvoorkeuren weerspiegelen.Het gedurfde, moderne ontwerp van de Silverado is verrassend aerodynamisch. De belangrijkste elementen van de front grille zijn functionele luchtgordijnen aan de voorkant, vergelijkbaar met die van de Zesde generatie Camaro, die de aerodynamische weerstand verminderen door lucht rond de voorwielputten te leiden. Het krachtige zijprofiel verbetert de aerodynamica verder, inclusief een geïntegreerde spoiler aan de achterrand van de cabine die lucht naar de achterklep leidt, waardoor de luchtweerstand uit het bed wordt verminderd. Veranderingen als deze resulteren in een verhoging van 7 procent van de aerodynamische efficiëntie.

de Silverado 2019 biedt acht afwerkingen (zie beschrijvingen, volgende pagina), ontworpen voor drie verschillende kopersprofielen:

• “High Value” klanten willen de mogelijkheid van een full-size truck tegen een grote waarde.
  • klanten met een groot Volume vormen het hart van de vrachtwagenmarkt, die zowel de capaciteit van een grote vrachtwagen als het comfort van een passagiersvoertuig vereisen.
  • “High Feature” – klanten vertegenwoordigen het snelst groeiende deel van de vrachtwagenmarkt en willen verfijning en aanstellingen van luxe auto ‘ s zonder concessies te doen aan capaciteit of duurzaamheid.

de acht sierlijsten weerspiegelen ook een andere belangrijke differentiator voor vrachtwagenkopers: chroom.”Chroom is meer polariserend en persoonlijker geworden dan enig ander aspect van het vrachtwagenontwerp”, aldus Rich Scheer, directeur Exterior Design, Chevrolet Trucks. “Sommige klanten willen helemaal geen chroom en alleen body-color of blacked-out trim. Anderen voelen een truck is niet een vrachtwagen zonder een chroom bumper, maar voelen extra chroom kan te ‘ flitsend.’Anderen willen zoveel chroom als ze kunnen krijgen.”

dienovereenkomstig zijn de acht sierlijsten op maat gemaakt om klanten een breed scala aan functies en niveaus van chroom te bieden, zodat klanten de beste truck kunnen kiezen voor hun persoonlijke voorkeuren.

meer functionele en meer verbonden interieurs

het interieurontwerp werd ook sterk beïnvloed door feedback van klanten. Omdat vrachtwagenbezitters hun voertuigen gebruiken voor zowel het vervoeren van lading als het vervoeren van personen, waren de topprioriteiten van klanten comfortabelere zitplaatsen, meer opslagruimte voor lading binnen en meer functionele, gebruiksvriendelijke bedieningselementen.

dienovereenkomstig is de cabine uitgerekt, met Bemanningscabine modellen die nu 3 inch extra achterbank beenruimte bieden voor een indrukwekkende 44,5 inch voorste beenruimte en 43,8 inch achterste beenruimte.

Nieuwe beschikbare opbergmogelijkheden omvatten twee bakken van 10 liter die zijn geïntegreerd in de rugleuningen van de tweede rij voor het vasthouden van kleine items zoals handschoenen of spanbanden, evenals een grote 24-liter opbergbak onder de stoel van de tweede rij die alles kan beveiligen, van gallons melk tot hengels en tackleboxen.

elk oppervlak is ontworpen voor functie en ergonomie, van de texturen van de draaiknop tot de hoek van het infotainmentscherm. Zelfs het luxueuze hoge land wordt onderworpen aan strenge duurzaamheidstests, waaronder 100.000 seat-slide-tests om ervoor te zorgen dat de soepele stoelen voldoen aan de verwachtingen van onze zwaarste eigenaren.

de Silverado was al de eerste pick-up met 4G LTE Wi-Fi-connectiviteit, Apple Car Play, Android Auto, Draadloze telefoon opladen en OnStar veiligheids-en beveiligingsfuncties. Voor 2019 zal dat leiderschap worden verbeterd met nieuwe veiligheids-en comfortfuncties die later dit jaar worden aangekondigd.

het maken van de meest betrouwbare, langst blijvende full-size trucks nog meer dus

“Truck klanten vertelde ons dat ze afhankelijk zijn van hun trucks voor veel meer dan alleen transport,” zei Herrick. “Velen gebruiken hun trucks om een salaris te verdienen, of om te doen wat ze het leukst vinden als ze niet werken. Gezien hoe belangrijk vrachtwagens zijn voor onze klanten, hebben we een hoog doel voor het overschrijden van de betrouwbaarheid en levensduur van de huidige Silverado.”

om dit te doen verdubbelde het engineeringteam veel van de belangrijkste validatiegegevens voor de next-gen truck, waardoor het het meest geteste voertuig is dat GM ooit heeft geproduceerd. Dat omvat het verzamelen van een duizelingwekkende zeven miljoen mijl van real-world testen voordat de eerste Silverado wordt geleverd aan klanten.

de 2019 Chevrolet Silverado zal te zien zijn op de North American International Auto Show tot januari. 28 in Detroit. De productie van de Silverado 2019 zal beginnen in Fort Wayne, Indiana Assembly plant, gerangschikt als de hoogste kwaliteit fabriek in Noord-Amerika door J. D. Power and Associates, met leveringen van klanten vanaf dit najaar.

2019 Silverado 1500 Trimniveaus

hoge waarde:

• Werkvrachtwagen is voorzien van” CHEVROLET ” graphic op de grille en achterklep, zwart-Out trim en 17-inch stalen wielen voor maximale duurzaamheid. Het interieur is voorzien van duurzame vinyl of stoffen stoelen en 7-inch kleuren touchscreen.
  • Custom heeft een body-color stylingthema, 20-inch gelakte aluminium wielen, led signature taillamps en beschikbare geïntegreerde dubbele uitlaat.
  • Custom Trail Boss (nieuw voor 2019) voegt off-road-apparatuur toe aan de Custom, waaronder een 2-inch ophanglift en het Z71 Off-Road-pakket met een vergrendeld achterdifferentieel, slipplaten, Rancho-schokken, 18-inch wielen en Goodyear Duratrac off-road banden.

hoog Volume:

• de LT heeft chromen accenten op de bumpers, voorgrille en spiegelkappen, Chevrolet bowtie in de grille, LED reflector koplampen en signature Dagrijverlichting. Het interieur is voorzien van een 8-inch kleuren touchscreen en beschikbare lederen zitvlakken
  • RST (nieuw voor 2019) brengt een straat-performance uitstraling aan de LT, met body-kleur afwerking, volledige LED-verlichting (foglamps, koplampen en taillamps) en tot 22-inch wielen met All-season banden.
  • LT Trail Boss (nieuw voor 2019) voegt off-road apparatuur toe aan de LT, inclusief een 2-inch ophanglift en het Z71 Off-Road pakket, inclusief vergrendeling achter differentieel, skid platen, Rancho schokken, 18-inch wielen en Goodyear Duratrac off-road banden.

Hoog Kenmerk:

• LTZ is voorzien van chroomaccenten op de bumpers, de grille aan de voorkant, spiegelkappen, deurgrepen en de hockeystickgordel, evenals elektrisch inklapbare en verwarmde buitenspiegels. Lederen interieurbekleding is standaarduitrusting.
  • High Country heeft een exclusief ontwerp voor de grille met tweekleurige chroom-en bronzen afwerking, body-kleuraccenten en Chrome assist-stappen van wiel tot wiel. Het bevat ook de power up/down achterklep als standaarduitrusting.

opmerking: Class-exclusive claims gebaseerd op productinformatie die beschikbaar was op het moment van publicatie.Chevrolet werd in 1911 opgericht in Detroit en is een van ‘s werelds grootste automerken, die zaken doet in meer dan 100 landen en meer dan 4,0 miljoen auto’ s en vrachtwagens per jaar verkoopt. Chevrolet biedt klanten zuinige voertuigen met boeiende prestaties, een ontwerp dat het hart doet kloppen, passieve en actieve veiligheidsvoorzieningen en gebruiksvriendelijke technologie, allemaal voor een prijs. Meer informatie over Chevrolet-modellen is te vinden op www.chevrolet.com.