Recensie: ‘Shine’ Ana Christina Cash

Ana Christina Cash, Shine, album recensie, Rock And Blues Muse

Shine

door Mike O ‘ Bull

Ana Cristina Cash maakt singer-songwriter magie op haar nieuwste album Shine, dat werd uitgebracht door Avondale Records op 24 April 2020. Haar nummers mixen een basis van rockabilly en gruizige blues met soul jazz, en country boventonen die resulteren in een uniek, herkenbaar geluid. Ze is een heldere en zelfverzekerde vocalist met een emotionele toon die goed aansluit bij de scherp geschreven teksten die ze hier overbrengt. Cash schreef of co-schreef 12 van de 14 nummers op Shine en toont een talent voor scherpe, clichévrije verhalen van mensen en de werelden waarin ze leven. Geproduceerd door John Carter Cash, haar man en de zoon van country legendes Johnny Cash en June Carter, blaast de set nieuw leven in de verhalende kunst van het maken van lyrische liedjes.Ana Cristina Cash is een tweetalige kunstenares van Cubaanse afkomst die opgroeide in Miami, Florida. Ze begon professioneel te zingen op slechts zes jaar oud en al snel domineerde de talentcompetities op de tv-show Sabado Gigante. Ze tekende bij Sony Music ‘ S Latin division op 15 en bracht een titelloze Spaanse taal debuutalbum. Ze ging ook op de eerste Spaanse Amerikaan die de Star Spangled Banner uit te voeren op een presidentiële inauguratie voor President Bush in 2005. Ze trouwde producer John Carter Cash in 2016 en is sindsdien het schrijven en bijhouden van de muziek ze voelt dat ze geboren om te zingen.Cash opent Shine met de charged-up roots rock van “Renegade Rose,” een Bonnie-And-Clyde verhaal van bandits on the run. Ze zijn een” bruinogige bandiet en flessenblond ” die banken overvallen, vluchten en niets doen om te krijgen wat ze willen. Cash mixt een stoer vrouwelijk karakter met Amerikaanse outlaw mythologie en een drijvende rock beat en levert blues / rock grootheid met deze rekening van liefhebbers krijgen geld op de harde manier.”Tough Love Woman” is een heerlijk stukje country/soul/blues dat laat zien hoe vakkundig Ana en John in staat zijn om klassieke invloeden te stapelen. Let op en je hoort oude country, Memphis blues en Stax / Volt blazers allemaal samen werken en spelen. Deze twee tonen een encyclopedische kennis van de Amerikaanse muziek hier en door het hele album en hebben een luisterervaring die zo diep gaan als je zou willen nemen.

een van de beste en meest originele nummers op Shine is the savagely observant ” Hey Hipster.”Cash spiest genadeloos het hipstersegment van de duizendjarige cultuur met weinig aandacht voor iemands veilige ruimte. Ze steekt plezier aan die bebaarde man in skinny jeans, gevechtslaarzen, en een pork pie hoed die “standing on the corner judging everything” met deze briljante track die begint als pseudo-jazz voordat het raken van een stoere-schuifelende refrein. “Ga je vinyl verzamelen en start een band, een die alleen uw soort zal begrijpen” ze zingt, absoluut treiteren die arme kerels en hun vaste-gear fietsen. Het is het soort sociaal edgy, satirisch nummer dat je niet vaak meer tegenkomt maar Cash doet het perfect.”Brand New Pair of Shoes” is een co-schrijven van Ana en haar grote schoonvader Johnny Cash. Het bevat voorheen onbekende Johnny Cash teksten die Ana herschreef tot een New Orleans-stijl jazz ballad. De herwerking van wat ongetwijfeld bedoeld was om een country song te worden in dit soort context vergroot de rijkdom van Johnny ‘ s plain spoken songwriting genius en bewijst Ana een songstylist van wereldklasse te zijn. Andere hoogtepunten van het album zijn “Broken Roses”, “Busted” en ” Outlaw Blues.”

Shine is een juweeltje van begin tot eind en bewijst dat Ana een waardige toevoeging is aan een van de koninklijke families van de Amerikaanse muziek. Ze brengt een nieuwe smaak aan de Cash naam en doet het met originaliteit, stijl en gratie. Haar vocalen zijn top en haar songwriting vaardigheden zijn onbetwistbaar. Als dit album niet ontploft, is er iets serieus mis met de muzikale wereld. Ana Cristina Cash is zo goed als goed kan.

Ana Christina Cash Online

Website

Geef een antwoord