recenzie de Episod: Columbo Etude in Black

17 septembrie 1972 a marcat întoarcerea Mac-ului, ca să nu mai vorbim de mașină, trabuc și manierele excentrice. Yessir, Columbo s-a întors pentru un al doilea sezon anticipat, la șapte luni după ce Sezonul 1 s-a încheiat.

gama de emisiuni TV nu a venit mult mai puternică. Alături de Peter Falk au fost pictogramele de ecran John Cassavetes și Myrna Loy, precum și viitorul superstar Blythe Danner. Deși creatorii seriei Dick Levinson și Bill Link s-au mutat la etaj, episodul a fost scris de Steven Bochco; creierul din spatele crimei ca la carte.

până acum atât de bine, atunci, dar Etude în negru trăiește până la hype? Să aplicăm boutonnieres noastre, frunze prin dicționarul numele nostru de câine, și bustul din masivul nostru robotizate efectuarea brațul se mută pentru a afla dacă va fi o ovație în picioare sau o majorete Bronx la sfârșitul episodului…

locotenent Columbo: Peter Falk
Alex Benedict: John Cassavetes
Lizzi Fielding: Myrna Loy
Jennifer Welles:Anjanette Comer
Paul Rifkin: James Olson
William: James McEachin
Audrey: Dawn Frame
House Boy: Pat Morita
și introducerea … câine!
regizat de: Nicholas Colasanto
scris de: Steven Bochco
scor de: Dick de Benedictis

Episod sinopsis – Columbo Etude în negru

muzical Maestrul Alex Benedict (John Cassavetes) are o problemă – și una care amenință cariera strălucitoare ca un dirijor Celebritate. El a fost romping cu coapsa revelatoare pianist Jennifer Welles, care crede că dragostea lor primordială va oferi o mai mare susținere a sufletului lui Benedict decât căsătoria lui’ în condiții de siguranță ‘ cu Janice (Blythe Danner) și miliarde de dolari a spus căsătoria îi dă dreptul la.

acoperă coapsele, prostituată! Acesta este un spectacol de familie…

Jennifer – în mod clar nu este un bun judecător al personajelor-greșește. Benedict eclozează un complot mișelesc pentru a scăpa de fildeșul care face probleme. Lăsându-și jaguarul la magazinul unui mecanic murdar, Benedict se duce la Hollywood Bowl cu soția Janice pentru a-și începe pregătirea pentru Simfonia serii.

după ce a condus câțiva subalterni, Benedict se retrage în vestiarul său pentru un pui de somn. Și când ne spune’ pui de somn’, ceea ce ne referim cu adevărat este rece ca gheața, crimă cu premeditare. Cu toate acestea, înainte de crimă, Benedict are ceva de făcut. El a falsificat deja o notă de sinucidere de la Jennifer, așa că îmbrăcând o deghizare uimitor de vizibilă și memorabilă a unui trenci lung bej și ochelari de soare uriași, Benedict pleacă din castron și joguri – în plină zi, nu mai puțin – înapoi la atelierul auto.

“maestrul muzical Alex Benedict a fost romping cu pianist-coapsă revelatoare Jennifer Welles.”

intră printr-o fereastră a celei mai frumoase toalete din istoria televiziunii și sare cu încredere în Jaguarul său extrem de atrăgător și memorabil, pe care îl conduce spre casa lui Jennifer și parchează literalmente după colț. Am menționat deja că toate acestea se fac în plină zi? Benedict are bile, îi voi da asta…

intrând în casă, Benedict se îndreaptă cu Jennifer, care îi dă un ultimatum: spune-i soției tale despre noi, sau o voi face! El o asigură că va rupe veștile proaste lui Janice cât mai curând posibil și îi va da sarcini lui Jennifer să cânte la pian un cântec de încălzire a inimii. În timp ce obligă, Benedict înfășoară o scrumieră grea într-o cârpă și o urmărește în spatele suedezului cu ea. Are 99 de probleme, dar Jennifer Welles nu mai este una dintre ele…

Benedict plantează biletul de sinucidere fals în mașina de scris a lui Jennifer, își ridică rama șchiopătată în bucătărie și pornește gazul cuptorului pentru a face să pară că și-a luat viața. Apoi își întoarce mașina în garaj, aparent fără a lua în considerare kilometrajul va arăta creșterea kilometrajului.

e behiiilliind yooooou!

crima perfectă? Cu Greu, Maestre. În timp ce ridica cadrul lovit al lui Jennifer de la pian, boutonnier – ul lui Benedict-o garoafă roz – a căzut pe podea. Nu a observat și este singurul lucru care îl poate lega de scenă (dacă excludeți deghizarea, kilometrajul mașinii, spargerea atelierului etc, etc). Se va întoarce să-l bântuie?

orele trec… în siguranță înapoi la castron, Benedict este informat că unul dintre muzicienii săi nu a apărut la concert. Cine? Nimeni altul decât Jennifer Welles, desigur. Zburând într-un temperament, Benedict ordonă o schimbare imediată a programului concertului, în timp ce se dezlănțuie pe lipsa de fiabilitate a lui Jennifer. Abilitatea sa de a-și împiedica numărul de telefon de pe vârful limbii alertează suspiciunile soției sale, totuși, care se luptă să-și mențină credința în bărbatul ei pentru restul episodului.

acum locotenentul Columbo este chemat în acțiune. El este la veterinar pentru a obține o lovitură pentru noul său câine – un câine Basset pe care la salvat de la lira – când primește o citație pentru a ajunge la casa lui Jennifer, unde a fost găsită moartă.

“tot ce face este să doarmă și să saliveze”: “Dog” și-a făcut debutul în Etude in Black

deși toate semnele indică o sinucidere, lucrurile mici îl deranjează imediat pe Columbo. De ce ar vrea cineva atât de talentat și frumos să-și ia viața? Și dacă și-a iubit atât de mult cockatoo-ul de companie, de ce i-ar permite să moară și de otrăvire cu gaz?

apariția lui Alex Benedict la Casa oferă, de asemenea, unele alimente pentru gândire pentru Columbo ca el martori Maestrul cules o floare de pe podea lângă pian și atașarea-l la rever lui. Benedict susține că a căzut când și-a scos haina acolo și apoi. Dacă Columbo știe altfel, nu spune asta, deși nu este genul de detaliu care îi scapă în mod normal.

scena este însuflețită și mai mult în timp ce trompetistul beat Paul – un fost iubit al lui Jennifer – se împiedică pe scenă, vorbind despre cum nu există nici un fel în care Jennifer să-și ia viața. Complotul proverbial este bine și cu adevărat îngroșat.

rămânând în umbră nu pare să fie printre punctele forte ale lui Benedict

pe măsură ce investigațiile lui Columbo continuă, cădem în același model încântător cu care ne-a îndrăgostit spectacolul în sezonul 1. Locotenentul se fixează de suspectul său, căutându-și opinia (adesea ridicolă) cu privire la toate problemele cazului și este acolo de fiecare dată când Benedict se întoarce, neliniștindu-l la Curtea mașinii, acasă și la locul său de muncă.

el caută chiar ajutor de la o sursă puțin probabilă: tânărul Audrey, vecinul precoce al lui Jennifer (pentru’ precoce ‘citit ‘ enervant’). Ea spune că poate identifica interesul iubirii lui Jennifer, care este cineva din orchestră. Simțind triumful, Columbo o biciuiește la o sesiune orchestrală. Poate identifica iubitul lui Jennifer? Fii sigur că poate! Doar gluma e pe Columbo de data asta, Audrey îl identifică pe bețivul Paul în loc de Benedict.

“locotenentul primește una dintre pauzele sale norocoase când se întoarce la veterinar pentru a obține o lovitură de rapel pentru câine.”

locotenentul nu renunță atât de ușor, totuși, și primește una dintre pauzele sale norocoase de marcă atunci când se întoarce la veterinar pentru a obține o lovitură de rapel pentru câine. O reluare a concertului Benedict din săptămâna precedentă este în aer și detectivul viclean este în cele din urmă capabil să se blocheze pe unele dovezi dure.

chemându-i pe Benedicts la studioul de înregistrări al Hollywood Bowl pentru a viziona câteva casete video ale concertului anterior, Columbo își susține cazul. ‘Uite! el subliniază în timpul unui cadru de îngheț. Benedict nu are o floare în rever în timpul concertului.

deci, ce, vine răspunsul de la Benedict. Nu port mereu una. Dar ai luat unul de la etajul de la casa lui Jennifer Welles, subliniază Columbo. Acesta este cuvântul tău împotriva cuvântului Meu, replică Benedict, și nu-mi amintesc deloc.

“te iubesc.”Cuvintele de despărțire ale lui Benedict către soția Janice

Ce zici de asta, spune Columbo, clipind imagini cu Benedict vorbind cu mass-media după ce moartea ei a fost dezvăluită. Un alt cadru de îngheț arată clar o garoafă în rever. De unde a venit? Când Janice refuză să susțină afirmația lui Benedict că i-a fixat-o imediat după concert, jocul s-a încheiat. Șoptind cuvinte de dragoste la urechea soției sale, Benedict îl salută pe Columbo și își permite să fie escortat în oraș.

după ce s-a asigurat că doamna Benedict este îngrijită, Columbo își ia locul pentru a urmări reluarea completă a concertului în timp ce creditele se rostogolesc…

Etude în cel mai bun moment al lui Black: betisoarele la castron

poate Columbo o va înlocui pe Jennifer Welles la următorul concert?

nimic nu bate simpla plăcere de a-l vedea pe Columbo răsfățându-se într-o acțiune de bețișoare obraznice la un castron pustiu de la Hollywood.

nu numai că este fermecător în sine, dar momentul conduce, de asemenea, într-o dezbatere ipotetică delicioasă și extinsă între locotenent și Benedict despre dacă maestrul ar fi putut comite crima și se încheie cu Columbo zdrobind impregnabilitatea lui Benedict dezvăluind că superiorii săi îl lasă să investigheze cazul ca o omucidere. Există chiar și un clasic ‘ doar încă un lucru…’ aruncat în bună măsură. Lucruri minunate…

părerea mea despre Etude in Black

după ce am analizat opinia multor fani în această privință de-a lungul unei perioade de ani, sunt pe deplin conștient de faptul că Etude este prețuită de un procent ridicat de fani Columbo. Mulți chiar îl evaluează ca fiind singurul lor episod preferat. Deci, cu o voce tăcută și o inimă vinovată trebuie să dezvălui că nu-mi place atât de mult. Dacă nu ți-am pierdut imediat respectul și atenția, îți sunt recunoscător. Și dacă mă asculți, o să-mi expun cazul.

Etude in Black a marcat primul episod (piloții excluși) cu un timp de rulare mai lung de 90+minute, care ar fi fost de 2 ore pe rețeaua TV, inclusiv reclame. Episoadele din Sezonul 1 au durat aproximativ 75 de minute fiecare (90 de minute cu reclame) și au fost aproape toate perfect ritmate. Dar Columbo a fost un astfel de succes, rețeaua, NBC, a insistat asupra unor episoade mai lungi pentru a maximiza veniturile din publicitate.

NBC avea nevoie de pauzele suplimentare de anunțuri pentru a ajuta la plata taxei de apariție a lui Cassavetes

mulți puriști Columbo, inclusiv eu, cred că această mișcare a fost o greșeală. Aceasta a dus la căptușirea pe scară largă a scenelor în episoadele mai lungi. Poveștile au avut tendința de a cădea și potențialul de a pierde atenția spectatorilor. Nu este o coincidență faptul că puține dintre episoadele mele personale de top 10 Columbo sunt ‘lungi’.

și în timp ce Etude a fost primul dintre aceste episoade mai lungi, suferă mai puțin decât unele care l-au urmat, deoarece, spre deosebire de episoadele lungi ulterioare, Etude a fost inițial conceput ca o transmisie de lungime regulată. Într-adevăr, versiunea de 75 de minute a fost difuzată în Canada înainte ca o tăietură extinsă să fie pusă pe publicul american, dar, deși există câteva scene adăugate pentru umplutură, scenele în sine nu au fost căptușite. E o distincție importantă.

în episoadele ulterioare a devenit clar că nu a existat întotdeauna suficient material pentru a justifica timpul de funcționare mai lung. Deci scenele care ar fi putut fi parcurse au fost trase la gradul al nouălea. Gândiți-vă la manevrarea mașinii în timp real a lui Carsini în orice Port vechi într-o furtună; scena nesfârșită de investigare a garajului în candidat pentru crimă; și așteptarea agonizantă pentru imprimanta computerului în exercițiu în fatalitate.

“Etude in Black este, fără îndoială, cel mai ambițios episod de la Ransom for a Dead Man.”

aceste episoade sunt afectate de timpul de funcționare mai lung, deoarece scenele devin plictisitoare – ceva care este în mare parte evitat în Etude. Deși este ușor să identificați scene din Etude care par să fi fost adăugate mai târziu, ele nu sunt de fapt rele în sine. Scena în care Columbo cade pe Benedict în propria sa casă este un prim exemplu. Este o mișcare clasică neliniștitoare a locotenentului, vizitându – și cariera în propria curte, fără a pune niciodată o singură întrebare relevantă pentru caz-și plecând cu un autograf pentru soția sa.

scena mănâncă mai mult de cinci minute fără să progreseze deloc complotul. Sunt lucruri distractive, dar nu este strict necesar – și nu a făcut parte din povestea originală. Tunsoarea mai scurtă a lui Cassavetes este o dovadă a faptului că a fost filmată săptămâni mai târziu și tăiată pentru a crește timpul de funcționare.

Scuză-mă, dar cât ai plătit pentru tunsoarea aia?

nu am văzut niciodată versiunea mai scurtă a Etude, dar scriitorul Bochco și Falk însuși au recunoscut că timpul suplimentar de funcționare nu a făcut-o favoruri. Mi se pare un episod la care mă străduiesc să mă angajez cu adevărat pe toată durata. Totuși, lungimea sa nu este singurul motiv pentru care Etude rămâne pe marginea favoritelor mele Columbo. Pentru banii mei, indiciul central nu este suficient de convingător. Nu cred că Benedict ar ceda pe dovezile de floare rever. Sigur, nu arată bine, dar nu-l condamnă.

o aseamănă cu crima ca la carte. Ken Franklin ar fi putut vorbi despre asta într-o secundă. În mod similar, Benedict a avut o cale de ieșire. Deoarece poartă adesea o garoafă și tocmai își scoase haina, ar fi putut pur și simplu să presupună că cea de pe podea era a lui și să o ridice. Ar putea aparține în mod plauzibil altcuiva și ar fi putut fi abandonat mult mai devreme.

aflăm mai târziu că garoafele sunt un tip rar, cultivate special pentru Benedict de soția sa în grădina lor. Cred că acest punct ar fi putut fi lucrat mai departe. Ar fi fost ușor pentru scenariu să includă o referire la aceste garoafe particulare fiind absolut unice în regiune și că cea găsită la locul crimei ar fi putut proveni doar din grădina lui Janice. În acest fel, Benedict ar avea mult mai puțin spațiu de manevră într-o instanță de judecată. Recunoașterea vinovăției lui pare prea convenabilă o modalitate de a scrie peste acest Te-am prins destul de slab, ceea ce face un final nesatisfăcător.

“pentru banii mei, indiciul central nu este suficient de convingător. Nu cred că Benedict ar ceda pe dovezile de floare rever.”

având în vedere indiciul garoafei, am prezentat o cale alternativă tentantă pe care Episodul ar fi putut să o urmeze pentru a duce la o acuzație mult mai condamnabilă împotriva lui Benedict. Floarea aruncată la locul crimei ar rămâne centrală – dar în acest caz Benedict nu s-ar întoarce la locul crimei pentru a o obține, în loc să nu observe pierderea sa. Întreaga orchestră simfonică ar purta în mod normal garoafe roz, iar absența lui Benedict pe filmările concertului l-ar alerta pe Columbo cu privire la potențiala sa vinovăție.

cu toate acestea, fără a putea verifica dacă toată lumea din orchestră purta o floare, locotenentul ar rămâne nesigur cu privire la identitatea criminalului până când o examinare mai atentă a florii a dezvăluit că este un fel special – genul cultivat doar de Janice Benedict special pentru soțul ei. Asta l-ar lega absolut pe Benedict de locul crimei, în timp ce ar scoate covorul complet de sub el la sfârșitul episodului. Deși ar fi necesitat o refacere substanțială a scenariului, cred că acest scenariu ar fi putut funcționa bine.

indiciul garoafei nu reușește să înflorească pe deplin * titter*

altceva care ar fi putut fi înăsprit a fost abordarea nesăbuită a lui Benedict de a înființa crima. Ca nu cumva să uităm, el ia un heck de o mulțime de șanse de a ajunge la casa lui Jennifer de la Hollywood Bowl, purtând un costum extrem de vizibil ca el jogging despre în plină zi, și apoi parcare masina lui extrem de memorabil chiar în jurul valorii de colț din casa victimei! Dacă nimic altceva, trebuie să-i admiri chutzpah-ul, dar chiar nu consider că acțiunile sale sunt foarte plauzibile dacă evitarea atenției a fost scopul său.

cu toate acestea, pentru toate acestea, pot înțelege de ce mulți fani iubesc Etude în negru. Are câteva momente minunate și este, fără îndoială, cel mai ambițios episod de la răscumpărare pentru un om mort. Este aproape cinematografic la scară, cu utilizarea sa extinsă a filmărilor de locație și a scorului orchestral epic – cu Chopin, Beethoven și Mozart – plasându-l la un nivel peste majoritatea episoadelor în ceea ce privește valorile producției.

“nu sunt expert, dar bagheta unui dirijor nu ar trebui să fie mai degrabă mângâiată decât mânuită?”

prietenia lui Cassavetes cu Falk a fost un factor crucial în preluarea rolului lui Alex Benedict, iar castingul său a fost unul serios de înaltă calitate după standardele de televiziune. Adevărat pentru a forma, cei doi par să se delecteze în compania celuilalt, deși nu simt că zing în același mod Falk și Jack Cassidy fac. Și în timp ce este o asuprire relativ minore, nu pot să nu gândesc Cassavetes ar fi încercat un pic mai greu să se uite ca el într-adevăr știa cum să conducă o orchestră.

nu sunt expert, dar nu ar trebui ca bastonul unui dirijor să fie mângâiat mai degrabă decât mânuit (fără duble înțelegeri intenționate)? Cu toate acestea, mișcările brațelor lui Cassavetes sunt la fel de rigide și înclinate pe măsură ce vin – și nici pe departe nu sunt la timp cu muzica. E ca și cum singura lui direcție ar fi: să se prefacă că dirijează o orchestră foarte prost. dacă da, el și-a îndeplinit instrucțiunile la scrisoare. El este cu siguranță nici un meci pentru acest tip…

Calibrul distribuției de susținere a fost, de asemenea, suficient de mare. Cassavetes este destul de impresionant, dar pentru a avea ecran de argint Zeita Myrna Loy gracing, de asemenea, episodul a fost o lovitură de stat reală. Interpretând – o pe mama lui Janice Lizzi Fielding, rolul lui Loy a fost unul mic, dar carisma și autoritatea pe care le-a adus nu pot fi supraevaluate. Îndrăznesc să spun, Etude ar fi putut beneficia de câteva minute din timpul ei.

Blythe Danner a fost, de asemenea, un succes ca vulnerabilă Janice Benedict, sperând împotriva speranței că soțul ei nu a fost cu adevărat git ea îl suspectează a fi. Danner, care era însărcinată cu fiica Gwyneth Paltrow la acea vreme, era simpatic fără să fie vreodată patetic. Se simte că Janice are fibra morală de a reveni din această lovitură și de a reveni la viața ei la un moment dat – ceva ce nu poate fi întotdeauna spus pentru numeroasele soții nedreptățite din seria mai largă.

există chiar și camee pentru minunatul Jimmy McEachin, în calitate de coleg al lui Benedict William, și Pat Morita (alias Domnul Miyagi), în calitate de misterios intitulat ‘House Boy’, care îi permite lui Columbo să intre în reședința Benedict, așa că există multe pentru a surprinde și încânta privitorul dornic. Și, nu în ultimul rând, salutăm ‘Dog’ în staul. Mutt adorabili ar merge pe pentru a câștiga inimile a milioane de telespectatori și există o mulțime de distracție pentru a fi avut în timpul debutului său ca Columbo se luptă pentru a ajunge la trântă cu responsabilitatea de proprietate pentru animale de companie.

Myrna Loy: minunat în asta și în orice altceva!

doar despre singurul personaj care irks este precoce Audrey-Jennifer pre-adolescent vecin a cărui atitudine sassy față de Columbo și lipsa lui de Skillz pet-tind repede începe să grătar. Pentru mine, scenele ei nu reușesc în mod deosebit să ofere injecția de umor despre care bănuiesc că a fost intenția.

deci nu-l avem. Etude este un studiu interesant. Pe de o parte maiestuos, dinamic și o declarație de intenție destul de uimitoare pentru sezon. Pe de altă parte, este împotmolit în găuri complot care împiedică livrarea fraier pumn setările generoase și buget mare a stabilit-o pentru.

ca rezultat, nu m-a cucerit niciodată complet. Inima vrea să iubească Etude în negru. Capul, ca Janice Benedict cu ochii suspicioși pe soțul ei, nu se poate angaja niciodată pe deplin. Deci, este aplauze calde la sfârșitul episodului, mai degrabă decât o ovație în picioare de 13 minute. Ne pare rău Maestro …

știați?

deși Nicholas Colasanto (aka ‘Coach’ în Cheers) este oficial creditat că a regizat Etude în negru, cuvântul pe stradă este că atât Falk, cât și Cassavetes au preluat partea leului din îndatoririle regizorale. Și acesta este un gând destul de cool…

cum le evaluez până acum

acum avem un top 10 real al episoadelor din recenziile de până acum și, fidel sentimentelor exprimate mai sus, Etude a căzut într-un fel de casă la jumătatea drumului. Este încă un bun, dar nu la fel de bun cum ar fi trebuit să fie. Citiți oricare dintre recenziile mele anterioare făcând clic pe linkurile de mai jos.

1. potrivit pentru încadrarea
  2. crimă ca la carte
  3. moartea dă o mână