Campfire Jupiter In Ear Headphones Review

Campfire har en stor familj av hörlurar i örat, var och en med sina egna styrkor och syfte. Lägerelden Jupiter är utformad för att betona de högre frekvenserna. Men hur välbalanserad är det, och hur konkurrerar det med de andra Lägereldmodellerna? Vi håller på att ta reda på det i denna lägereld Jupiter in Ear hörlurar recension.

i rutan – Campfire Jupiter i örat hörlurar recension

Campfire Audio Raw Läder hörlurar Fall

Campfire Audio Litz kabel – silverpläterade kopparledare med Berylium koppar MMCX och 3,5 mm stereokontakt

SPINFIT Tips (xs/s/m/l)

Campfire Audio hörlurar Tips(S/M/L)

Silicon hörlurar tips (S/M/L)

Campfire Audio Lapel Pin

rengöringsverktyg

design och passform – campfire Jupiter i örat hörlurar recension

Campfire Jupiter är utformad för att ta fram högfrekvensförlängningen. Deras fokus här är tydlighet och definition. Dessa hörlurar har dubbla högfrekventa drivrutiner, som använder campfires inställda akustiska Expansionskammare. Detta innebär att den akustiska inställningen inte komprimeras, och som sådan är höga frekvenser förmodligen mer utökade och öppna. Höljet är tillverkat av en fast polymer-keramisk kompositbeläggning. MMCX-ingångarna är gjorda av berylliumkoppar, utformade för att göra dem långvariga. De ser vackra ut, och du kan vara säker på att de med dessa material är väldigt solida. Lägerelden Jupiter passar också perfekt. Även om de kan känna sig lite tunga i dina händer, kan du inte känna någon vikt när de är i öronen. Jag föreslår att du använder skumtipsen för bästa ljudisolering.

ljud – lägereld Jupiter i örat hörlurar recension

dessa hörlurar är snäva. Och jag menar inte bara att de låter bra. De har ett super imponerande övergående svar. Slaginstrument snap, piano låter otroligt dynamisk och not separation på gitarrer är fantastisk. Lägerelden Jupiter definieras verkligen av deras tydlighet och definition.

Lows

dessa hörlurar kan vara utformade med höga frekvenser i åtanke, men det är ingen slouch i det låga intervallet heller. Klar och torr, basen känns perfekt balanserad med resten av mixen. Om du är orolig för att det inte är bassy nog för pop, hip-hop eller EDM, gör det inte. dessa genrer låter fantastiskt.

Mids

nämnde jag att dessa hörlurar är vackert balanserade? De högre mids är lite mer betonade än de lägre mids, men Jupiter är så jämnhänt att det är svårt att berätta. Rock låter bra på dessa. Lyssna bara på Gimme Shelter, och du kommer att höra den underbara klarhet och konsekvens av elgitarrer. Allvarlig separation och överlägsen definition. Folkmusik låter ännu bättre. En liten Bob Dylan visar upp några söta akustiska gitarrtoner och förmedlar nyanserna i varje strängpluck. Sång har stor närvaro. Men de är inte alltför framåt, och de faller vackert i mixen.

Toppar

det är svårt att föreställa sig att toppar kan toppa dalar och mids, men de gör. Transparensen i detta sortiment är fantastisk. Lyssna på här kommer solen, de akustiska gitarrerna gnistrar. Och tillbaka till Rolling Stones, high end gitarr slickar på Beast of Burden är kristallklara. Det finns inte en antydan till sizzle. Det handlar om detaljer i detta sortiment. För att få en känsla av den höga sången bestämde jag mig för att lyssna på bra ol’ Whitney Houston. Hon låter silkeslen. Jag spelade också lite jazz. Miles Davis var nästan för mycket. Den höga trumpeten var något slipande. Men saxofoner i high end var söta och andas. Flytta till klassisk, jag försökte ut några Tjajkovskij. Träblåsorna och harporna kom ut delikat, och strukturen på de höga strängarna var utsökt.

Ljudscenen

lägerelden Jupiter har några imponerande bredd. Lyssna på Buena Vista Social Club, det visade stort akustiskt utrymme. Huvudscenen förmedlade en fin separation, och avbildningen var på plats.

sammanfattning – Campfire Jupiter i örat hörlurar recension

förutom Andromeda, dessa kan vara min favorit lägereldar. Det är ett vackert jämnt ljud som fungerar perfekt i alla genrer. Det är snabbt och har underbar klarhet. Campfire Jupiter är $200 mindre än Dorado, men jag tycker att det är en bättre hörlurar. Inom Campfire-familjen skulle jag säga att det har det bästa valuta för pengarna. Ja, de är fortfarande dyra, men kan enkelt konkurrera med andra högre prissatta hörlurar. Om du gillar att lyssna på alla typer av musik är Campfire Jupiter ett idealiskt val.

SPECIFIKATIONER-lägereld Jupiter i örat hörlurar recension

5HZ–22 kHz Frekvensomfång

117.5 dB SPL/mW känslighet