Cobra Bio Cell Hybrid Review

Cobra Bio Cell Hybrid

Cobra Bio Cell hybrid är en lättlanserad hybrid med hastighet för bra avstånd. Enligt den här golfkillens åsikt var Biocellen grunden för Cobra som började göra de bästa hybriderna de har gjort i år. Det här är den som jag känner började allt. Förlåtande känsla och att vara lätt att slå var stora skäl denna hybrid såg några betydande tid i min väska.

Biocellshybrid 3

första intryck

Säg vad du vill, Cobra har gjort några coola snygga finish i moderna år. Kanske är de inte din typ, men de är fortfarande coola. Jag var omedelbart ett stort fan av denna metallflingröd på Biocellhybriden. Om du är mer i traditionella stilar finns det ett svart alternativ. De med en mer varierad smak kan hitta Biocellen i en mängd andra Färgalternativ.

ur ett fotavtrycksperspektiv är Biocellshybriden medelstor och något i miniträfamiljen. Det är långt ifrån överdimensionerat och ser bra ut bakom bollen med ett medelstort ansiktsdjup. Det svarta ansiktet med den röda kronan ger det en lite mer öppen titt på adressen men klubben sitter ganska fyrkantig i verkligheten. Cobra använder Smart Pad på sulan så klubben sitter torget på adress oavsett loft inställning.

Biocellshybrid 2

Hur känns det?

Cobra använde ett grundare och tunnare ansikte på Biocellhybriden för att ge den mer flex vid påverkan för längre avstånd och högre bana. Slutresultatet är en ganska livlig känsla där det känns som att bollen springer av ansiktet. En del av ansiktsdesignen var också att öka den söta fläcken. Den smidda E9 Bio Cell Face med en finstämd tyngdpunkt (CG) gör för en förlåtande klubb som är mer givande på tuffare skott.

Biocellshybrid 4

Hur låter det?

inte helt oväntat, Cobra Bio Cell hybrid har en metallisk “ping” till den. Den smidda stålytan och större huvudformen är den perfekta kombinationen för den typen av ton. Om du letar efter ett mer solidt “crack” – ljud är det inte hybriden för dig. Om du är ok med en mini-fairway trä ton, då är du bra att gå med Cobra Bio Cell.

Biocellshybrid 7

på banan

Cobra flyttade vikten från kronan så att den skulle vara låg och mot baksidan av klubbhuvudet i Biocellhybriden. Detta var avsett att höja MOI och sänka CG för att starta bollen högre och längre. Min erfarenhet var att Biocellhybriden var extremt lätt att starta med en hög bana. Jag tyckte att denna egenskap var mycket fördelaktig för de dumma par 3 Där jag inte kan nå med ett järn. (Sidoanteckning: det bör betraktas som fusk i golfarkitektur och vi bör alla starta en officiell protest.)

jag vet inte om resten av er, men jag tycker att hybrider är väldigt noga. Cobra tillhandahåller åtta olika inställningar via MyFly8 adapter hjälpte mig att ställa in dessa hybrider till de exakta inställningarna som fungerade för mig. Justering av loftet påverkar också ansiktsvinkeln vilket också har en betydande inverkan för mig med hybrider. Genom att kunna hitta rätt inställning kunde jag få det avstånd och flyg jag letade efter. I slutändan hade Biocellhybriderna gott om avstånd för mig och jag kunde sätta ett bra flyg på bollen från längre sträckor.

Biocellshybrid 5

Final Thoughts

Cobra Bio Cell hybrid är en stark klubba för den platsen mellan ditt längsta järn och ditt Kortaste Trä. Jag kommer inte att försöka övertyga dig om att det är en bra lång järnbyte, men det gör att slå ett 230 yardskott mycket mindre av en strid. Jag tror att Cobra har gjort bättre hybrider sedan Biocellen, men det är fortfarande en bra klubb som håller sin egen även enligt dagens standarder. Som tidigare nämnts var Biocellhybriden början på en stor utveckling av hybrider från Cobra.

lager Cobra Bio Cell Hybrid SPECIFIKATIONER

Klubb Loft längd Swing vikt lager Flex RH / LH
2-3 H 16 kg-19 kg 41″ D2 x, S, R, L RH / LH